KES

Masku Taponketo nurmi

Masku murensi Ålandin

Aki Simola

Maskun Palloseura pääsi lauantaina korkkaamaan Kolmosen kotipelit Taponkedon aidon nurmikon puolella. Maskulaisten väkivahva peliesitys kaatoi voittamattomana kevään pelanneen FC Ålandin ansaituin 3-0 (2-0) -lukemin.

Kauden aiemmissa peleissään oman maalinsa nollilla pitänyt vierailija lähti otteluun selvänä ennakkosuosikkina.

Tylysti pystyyn edellisen pelinsä Porissa hävinnyt Palloseura oli uusinut onnistuneesti taktiikkansa. Puolustuskin pelasi jälleen perinteisemmällä neljän miehen linjalla.

Tasaisesti avausjakson edetessä peliään petranneet maskulaiset avasivat maalitilin 19. peliminuutilla. Jari Oksasen rajaheiton jatkoi maalille kymppipaikalla pelannut Aleksi Laiho. Pallon pamautti vasempaan alakulmaan vahvalla pelipäällä ollut Niklas Harjula.

Toistamiseen pallo oli Ålandin verkossa viisi minuuttia ennen puoliaikaa. Toppari Santeri Alasmäki lähetti oikealta laidalta upean keskityksen, josta Harjula puski pallon pomminvarmasti oikeaan takanurkkaan.

Tauon jälkeen ahvenanmaalaiset yrittivät viritellä jonkinlaista loppukiriä. Tulos jäi kuitenkin laihaksi, sillä Palloseura piti pakettinsa kasassa mainiosti kentän joka sektorilla. Maalivahti Mikko Laaksonen ohjasi jälleen isäntien peliä terävin ohjein, eikä joutunut nollapelinsä eteen ihmepelastuksia esittämään.

Sinetti ottelulle saatiin 87. minuutilla. Hans Honkasalo taisteli pallon sivurajan tuntumasta ja vapautti Henri Hujalan vasemmalta laidalta karkumatkalle. Hujala syötti pallon suoraan vauhtiin Joonas Manzolle, joka nautiskeli pallon verkkoon.

Ottelu oli ehdottomasti kauden vahvin 90-minuuttinen Palloseuralta. -Tänään puolustimme kurinalaisesti ja olimme kaksinkamppailuissa vastustajaa vahvempia. Tasapainoinen ja kaikin puolin kelpo esitys, päävalmentaja Petteri Pitkänen kiitteli miehistöään.

Seuraavaksi maskulaiset jatkavat Kolmosen sarjamatseja torstaina Kemiönsaarella FC Bodan vieraana.

Tilastot

FC Åland