KES

Björkboda

Masku haki matkapisteet Bodalta

Aki Simola

Maskun Palloseura matkusti torstaina vuosien tauon jälkeen samassa sarjassa pelaavan FC Bodan vieraaksi Kemiönsaarelle. Maskulaisten avausjakson maalit riittivät Kolmoseen täyteen pistesaaliiseen maalein 2-1 (2-0).

Maskulaisten edellinen vierailu Björkbodan stadionilla vuonna 2012 varmisti vihreävalkoisten sarjanousun.

Tällä kertaa panokset eivät olleet yhtä kovat, mutta sarjatilanteen kannalta ottelu oli molemmille kohtuullisen tärkeä.

Palloseura tuli otteluun hyvällä taisteluasenteella. Edellisen kotipelin voitto näkyi selvästi joukkueen peli-ilmeessä. Tekeminen kentällä oli tasapainoista, ja ottelun avausminuutit olivatkin vihreävalkoisten suvereenia hallintaa.

Parin kulmapotkun jälkeen pallo myös saatiin isäntien maaliin jo viidennellä peliminuutilla. Bodan puolustuslinja joutui antautumaan Maskun pitkän syöttödrillin seurauksena. Näyttävä sommitelma päättyi kauden avausmaalinsa iskeneen Verneri Parkon varmaan viimeistelyyn.

Johtoasemassa Palloseura vei peliä näytöstyyliin parikymmentä minuuttia. Kotijoukkueen parhaat tilanteet käynnistyivät lähinnä Simon Anderssonin pitkistä sivurajaheitoista.

Puolen tunnin jälkeen maskulaiset lisäsivät jälleen kaasua. Seurauksena kaksi kulmapotkua Bodan päädyssä. Jälkimmäisen Kari-Pekka Koivusen antamista kulmureista Verneri Kryssi puski tolpan kautta maaliin.

Vielä jakson viime minuutilla Aatu Hagelberg pujotteli isäntien puolustuksen läpi. Terävä laukaus sujahti vain hieman oikealta ohi.

Päätöspuolikasta oli pelattu kymmenisen minuuttia, kun Koivunen tarjoili Parkolle paikan ottelun lopulliseen ratkaisuun. Bodan maalivahti Eraldi Gjondedaj onnistui vain vaivoin tyrkkäämään tulisen laukauksen kulmapotkuksi.

Kotijoukkue sai uutta uskoa yritykseensä 69. minuutilla maskulaisten otteen herpaannuttua. Läpiajonsa päätteeksi vaihtomies Arthur Lundström sivalsi kavennuksen.

Maalin takaa-ajoasemassa Boda painoi päälle pitkä päätyyn ja perään – tyylillä. Pienehköllä kentällä loppupeli olikin melkoista painimista.Kiihkeänä kävi myös isäntien valmennusjohto, jota tuomaristo harvensi komentamalla yhden miehen katsomoon.

-Tähänkin vierasvoittoon täytyy olla todella tyytyväinen, sillä helppoja pisteitä ei sarjassa ole jaossa ollut, valmentaja Toni Järvinen muistutti.

Seuraavaksi Palloseura pelaa Taponkedolla, jonne tulevana perjantaina vieraaksi saapuu Turun Weikot.

FC Boda

5'MaaliParko Verneri