ELO

Masku raapi pisteet Interiltä

FC Inter 0 Masku 2

Aki Simola

Maskun Palloseura palasi parin tasapelin jälkeen voittokantaan Länsi-Suomen Kolmosessa torstaina Turussa. Liigajoukkue FC Interin kakkosjoukkue taipui tiukasti taistellen maskulaisten avausjakson maaleilla 0-2

Urheilupuiston yläkentällä isännöinyt FC Inter on vaisun kevätkierroksen jälkeen löytänyt täysin uuden vaihteen tekemiseensä.

Maskulaiset saivatkin painia tosissaan pisteistä perinteisesti vaikealla vieraskentällä.

Palloseuran onneksi joukkueen maalia vartioinut Lassi Pyöli oli vahvalla pelipäällä tarjoten joukkueelle mahdollisuuden taistella voitosta.

Ottelun 20. minuutilla kovalla sykkeellä tapansa mukaan raatanut kärkimies Jari Oksanen taisteli pallon maskulaisille. Pitkän hyökkäyksen päätteeksi pallo päätyi Henri Salolle, jonka tarkka sijoitus rankkarialueen kaarelta upposi vasempaan alakulmaan.

Maskun johtomaalin jälkeen Interin Ansu Sheriff ja Yoonis Muse pääsivät peräjälkeen maukkaille tekopaikoille. Molempien yritykset nollasi Lassi Pyöli näyttävillä jalkatorjunnoillaan.

Kesken Interin painostuksen Palloseura iski tehokkaasti vastaan pelin 35. minuutilla. Jari Oksanen tarjoili Samuli Mikkoselle, jonka yrityksen Inter-vahti Valon Gerxhalija onnistui sohimaan päätyrajasta ulos. Matias Pakarisen antamasta kulmapotkusta Samuli Mikkonen puski pallon veskarin edestä huolella verkon perille.

Vielä ennen taukoa Tuomas Happonen pääsi tulittamaan kohti maskulaismaalia. Veskari Pyöli sai tällä kertaa näppinsä väliin torjuen pallon yläriman kautta pihan puolelle.

Päätösjaksolla Inter haki sitkeästi kavennusta. Maskulaisten sankari Lassi Pyöli kuitenkin piti maalinsa edelleen puhtaana. Heti jakson alkuhetkillä veskari venytti näppinsä juuri riittävästi kaukolaukauksen eteen. Näyttävään vastaantuloon ja jalkatorjuntaan pysähtyi Lassi Viholaisen läpiajo 73. minuutilla.

-Maalipaikkoja Interillä oli ottelussa kyllä enemmän kuin meillä. Ratkaiseva ero löytyi maalitolppien välistä. Olimme toki myös riittävän huolellisia harvoissa maalipaikoissamme, Maskun valmentaja Toni Järvinen tiivisti.

Seuraavaksi Palloseura pelaa Taponkedolla ensi perjantaina kello 18.30. Vieraaksi saapuu sarjapaikastaan taisteleva Åbo IFK.

FC Inter 2

20'MaaliSalo Henri