SYY

TPS/2 - MaPS YJ   1 - 3

Kupittaa 5 KHT

Masku voittoon TPS:n A-JUNNUISTA

Maskun Palloseuran A-juniorit lähtivät Kupittaan aurinkoiseen keskiviikkoiltaan mielessään ne kuuluisat kolme pistettä. Pelissä oli suuret panokset P20 Ykkösen kärkikahinoiden kannalta. Vihreävalkoinen armeija lähti otteluun rohkein taktisin valinnoin.

Alusta alkaen kovaa painostusta harjoittanut TPS sai maistaa maskulaista kaukolaukausvoimaa, kun kersantti Vili Lehtovaara antoi oikean jalan laulaa ja viheliäinen kaukolaukaus painui mustavalkoisten yläkulmaan.

Maskulaiset pitivät yllä taisteluilmettään myös tauolta tullessa, mutta TPS pääsi tasoihin kulmapotkun jälkeisen flipperin jälkeen. Maskulaiset eivät suinkaan lannistuneet vaan seitsemänkymmenen minuutin kohdalla Antti Nieminen kaadettiin pilkun arvoisesti. Pallon taakse asettui raksamies Matias Pakarinen, joka painoi kevyen sijoituksen about sataakahtakymppiä aivan yläliiteriin.

Turkulaisten hyökkäykset tyrehtyivät lähes poikkeuksetta Maskun alakerran kolossiosastoon, kun Naantalin aurinko Antti Leppiniemi ja edustusjoukkueen vahvistus Joonas Juhola dominoivat alakertaa yhdessä varmaotteisen kassari Juha Marttilan kanssa. Laitapuolustajan tontilla operoinut nuori Joni Kiuru avasi muun alakerran kanssa peliä näyttäen muutamat kauniit puikotkin omassa alakerrassa.

Vielä lopussa Antti Nieminen näytti tavaramerkkiveivinsä ja painoi upean byyrin kahdestakympistä alakulmaan.

Maskulaiset ottivat upean taistelun ja taktisten onnistumisten ansiosta kolme pistettä vieraista luvuin 1-3 ja nousivat näin ollen kolmen parhaan joukkoon! Vielä yksi peli jäljellä kiven kovaa P20 Ykköstä ja maskulaiset ovat tukevasti sarjan kolmannessa sijassa kiinni. Historiallista kautta pelaava joukkue kohtaa kauden viimeisessä ottelussa seuraavan viikon lauantaina LTU:n Taponkedon kentillä. Muistakaa siis kaikki tulla mylvimään ensi viikolla ja auttamaan A-junnut huikeaan historialliseen menestykseen!

TPS/2

75'MaaliPakarinen Matias