Maskun Palloseura ja FC Inter yhteistyöhön
Julkaistu: 17.02.2017 00.00

Maskun Palloseura ja FC Inter yhteistyöhön

FC Inter yhteistyöhön MaPS:n ja RaiFu:n kanssa

FC Inter Turku ry aloittaa seurayhteistyön Maskun Palloseuran ja Raisio Futiksen kanssa. Junioritoimintaa koskeva yhteistyö sisältää pelaajapolun luomisen yhdessä seurojen kanssa sekä valmentajakoulutusta MaPS:n ja RaiFu:n valmentajille.

MaPS:n ja RaiFu:n aloitteesta alkaneen yhteistyön tavoitteena on pohjimmiltaan mahdollistaa pelaajien jalkapalloharrastus lähellä kotia, jonka tukemiseksi Inter jakaa valmennusosaamistaan seuroille. Tavoitteena on entisestään nostaa valmennuksen tasoa yhteistyöseuroissa ja muutoinkin kehittää yhdessä yhteistyöseurojen kanssa seurojen toimintatasoa.

Interin junioripäällikkö Pasi Hyvätin mukaan yhteistyö on hyödyksi kaikille osapuolille.

-Interin juniorivalmennusosaaminen on maamme kärkitasoa ja jakamalla tätä osaamista esimerkiksi MaPS:n ja RaiFu:n suuntaan, lahjakkaiden pelaajien kiire siirtyä kotiseuroista huippuseuroihin vähenee, Hyvätti kertoo.

Osana yhteistyötä Inter luo seurojen kanssa pelaajapolun ja sopii eettisestä toiminnasta pelaajasiirroissa.

RaiFun toiminnanjohtaja Leena Allen näkee, että seurojen välisellä koulutusyhteistyöllä saavutetaan useamman pelaajan mahdollisuudet kehittyä ja mennä eteenpäin.

-RaiFun tyyppisen grassroot -seuran tehtävänä on ylläpitää massaa ja taata jokaiselle pelaajalle oman tasoista toimintaa. Etenkin valmennuksen osaamiseen tulee panostaa ja koulutusyhteistyöllä kilpaseuran kanssa voimme luoda pelaajia kehittävät olosuhteet sekä rakentaa pelaajapolun, joka tukee pelaajan kehitystä ja tavoitteita.

Interin kanssa aloitettava yhteistyö tukee omalta osaltaan MaPS:ssa jo aiemmin aloitettua toiminnan vahvaa kehitystyötä, toteaa MaPS:n puheenjohtaja Valtteri Roiha.

- Uskomme vahvasti Maskussa, että tällainen avoin, molemminpuolinen yhteistyökuvio hyödyttää kaikkia osapuolia. Aloitamme valmennuskoulutuksesta, jonka kautta siitä hyötyy koko pelaajistomme. Tulevaisuudessa yhteistyömme saattaa johtaa vaikka mihin, päättää Roiha.

Seuran uusimmat
18.05.2017 00.00Säännöt