TOU

MaPS - TPV  1 - 1

Taponketo N

A-pojille taistelupiste Taponkedolta

Maskun Palloseuran A-juniorit lähtivät lauantain elintärkeään kohtaamiseen Tampereen TPV:tä vastaan harteillaan muutamia ikäviä poisjääntejä. Asetelma otteluun oli tulinen, kun molemmat joukkueet majailivat ennen alkuvihellystä sarjataulukon kolmen parhaan joukossa.

Ottelu alkoi äärimmäisen sekavissa tunnelmissa. Kumpikaan joukkue ei onnistunut pitämään palloa Taponkedon pehmeän keinonurmen pinnalla, vaan peliväline pomppi kentän päästä päähän jatkuvan osoitteettomasti. Kotijoukkueen saadessa vihdoin kontrollin pelistä, alkoi kuitenkin epäonnisten tapahtumien ketju, joka kaikkien kommunikaatio-ongelmien jälkeen päättyi vierasjoukkueen johtomaaliin. Pallonriisto alakerrassa, vauhti päälle ja nokikkain maalivahdin kanssa, tässä asetelmassa Maskun maalilla torjunut Miska Suvanto jäi tällä kertaa toise

Ensimmäinen jakso jatkui maalin jälkeen yhtä sekavissa tunnelmissa. Peli oli varsin rikkonaista, ja ottelussa jaettiinkin yhteensä kymmenen varoitusta. Ottelua tuominneella Aaro Laakkosella oli täysi työ pitää kurissa niin pelaajat, valmentajat kuin katsojatkin. Pikahälytyksellä avustavan erotuomarin tontilla lippua heilutellut kotiseuran Eemeli Heimola sai yleisöltä puhtaat paperit debyytistään oikeudenjakajana.

Tauolla kotijoukkueen yksitoistikko onnistui keskustelemaan halki ensimmäisen puoliajan ongelmat, ja toinen jakso alkoikin täysin eri tunnelmissa. Pelin alkaessa voimistunut tuuli oli tyyntynyt, ja niin tyyntyi myös myrskyisä tunnelma pelaajien välillä. Pallo liikkui osittain oikeinkin kivasti, ja paikoilla onnistuttiin jopa mässäilemään ja tuhlailemaan välillä aivan lähietäisyydeltä. Noin vartti ennen loppua kotijoukkueen Jasu Rautsalo pääsi tuikkaamaan noin kolmesta metristä pallon kohti tyhjää maalia, mutta kolisteli maalin pystypuita.

Toisella jaksolla vierasjoukkue oli melko aseeton, ja TPV:n peliä sekoittikin melko aikaisessa vaiheessa pakon edessä suoritetut vaihdot. Noin kahdeksankymmenen neljän minuutin kohdalla ottelun päätuomari kaivaa taskustaan punakortin, ja osoittaa sitä toisen keltaisen kortin kaupanpäälliseksi Maskun takalinjojen luottomies Lauri Eloluodolle.

Kotijoukkue ei suinkaan lannistunut tästä ulosajosta, vaan tiivisti tahtiaan hyökkäyspäässä ja laittoi TPV:n kankean alakerran tiukoille. Tämä loppuhetkien ahdistelu tuottikin hedelmää ottelun neljännellä lisäminuutilla, kun ottelun parhaaksi pelaajaksi valittu Roni Piilinen päätti ladata liikkuvat taakse ja tykittää kauniisti leijailevan kaukolaukauksen maalin yläkulmaan. Loppupäivän junioriturnausta varten täyttynyt kentänlaita repesi riemuun, kun kotijoukkue onnistui tasoittamaan ottelun armottoman takaa-ajon lopputuotteena.

Lopulta siis pisteet jaettiin Taponkedon lauantaissa. P20 Ykkösessä taival jatkuu jo tämän viikon lauantaina, kun vihreävalkoinen armeija käynnistää bussin moottorin ja kurvailee kohti Poria kivenkovan Pori Akatemian vieraaksi.

Tilastot

TPV