HUH

MaPS Masku - JIK  3 - 1

Masku Taponketo KHT

Maskulle kauden avausvoitto

Maskun Palloseura otti lauantaina kauden avausvoittonsa.

AKI SIMOLA

Masku 3 Jomala IK 1

Maskun Palloseura sai voittotilinsä auki Länsi-Suomen Kolmosessa kauden kolmannessa ottelussa. Vieraana Taponkedolla pääsiäislauantaina ollut sarjanousija Jomala IK oli läpi ottelun vastaanottavana osapuolena.

Avausmaali ottelussa nähtiin jo parin minuutin kohdalla, kun Kalle Kauppisiirsi lähietäisyydeltä pallon Jomalan maaliin. Näyttävän pohjustuksen maalin rakensivat Niclas Forss ja Samuli Mikkonen.

Viiden minuutin jälkeen maskulaiset johtivat jo kahdella maalilla, kun Verneri Parko ampui Henri Hujalanhankkiman rangaistuspotkun huolella vasempaan alanurkkaan.

Parin maalin johtoasemassa maskulaiset näyttivät menevän menojaan. Joukkue rakensi maalintekopaikkoja tasaiseen tahtiin, mutta onnistumisia avauspuolikkaalla ei enempää enää syntynyt. Jomala IK:n maalivahti Torbjörn Mattssonesitti muutamia huipputorjuntoja, mutta toki myös isäntien suoritukset maalipaikoissaan jättivät toivomisen varaa. Jakson lopulla pari palloa pamahti myös maaliputkiin.

Välittömästi toisen jakson alkuun Verneri Parko ja Samuli Mikkonen yrittivät lisätä maskulaisjohtoa. Tulosta ei kuitenkaan syntynyt.

Jomala sai lisäpuhtia yritykseensä 50. minuutilla Santeri Taskisen rikkeestä tuomitusta rangaistuspotkusta. Pilkulta Lucas Eriksson upotti pallon Ville Seppäsen taakse Maskun maaliin.

Palloseuran ote voitosta vahvistui tunnin kohdalla, kun Samuli Mikkonen sai lopulta toimitettua pallon verkon perille. Mainion pitkän syötön maaliin tarjoili Henri Salo.

Viimeisellä vitosella Maskulla oli vielä mahdollisuus kaunistella loppulukemia, kun Aleksi Hagelbergkaadettiin rangaistusalueella. Kapteeni Jari Oksanen kuitenkin tulitti pilkulta pallon vain tolppaan.

Kahden nihkeän tasapelin jälkeen saavutettu voitto maistui maskulaisille.

– Teimme riittävän määrän töitä kentällä. Parannettavaa toki on yhä paljon, mutta kyllä voittoon asti kantaneen suorituksen päälle on hyvä rakentaa tulevaa, päävalmentaja KariHagelberg kommentoi.

Seuraavaksi Palloseuran pelit jatkuvat torstaina Someron Voiman vieraana.

Vakka-Suomen Sanomat

Tilastot