HEI

Ilves/T07 - MaPS

Vuores TN pieni 1

T13 Ykkösen pelissä 4 - 0 häviö, mutta paljon hyvääkin

Suomen sää on kyllä näyttänyt meille pelipäivinämme monen moista ilmettä. Muutama viikko sitten kotipelissämme FC Rauma YJ vastaan vettä piiskasi vaakasuoraan. Kelistä huolimatta saimme kotivoiton 5-2. Tästä ottelusta ei valitettavasti omaa raporttia tullutkaan.

Tänään matkustimme Tampereelle Ilves T07 vieraaksi Vuoreksen KHTkentälle ja aurinkoa riitti taatusti kaikille, katsojillekin. Jo etukäteen tiesimme vastustajan olevan kova ja niinhän se olikin. Ennen kohtaamistamme he johtivat sarjataulukossa 32 tehdyllä ja vain kahdella päästetyllä maalilla. Mutta emme mekään huonoja olleet vaan laitoimme täysillä kampoihin.

Avausmaalia odotettiin 22 peliminuutille asti. Tätä ennen peliä käytiin molemmissa kenttäpuoliskoissa ja vääntö oli tasaista. Ehkäpä pienellä onnenkantamoisella Ilves siirtyi johtoon. Kaikkihan me tiedämme, että joskus taidon lisäksi onneakin saatetaan tarvita. Puoliajalle mentiin näissä 1-0 numeroissa.

Toisella puoliajalla Ilveksen taitava syöttöpeli alkoi erityisesti näkyä. He onnistuivat kolmasti saamaan pallon maalivahtimme selän taakse, vaikkakin monta upeaa torjuntaa tulikin. Loppunumerot 4-0 oikeutetusti.

Tästä pelistä jäi paljon hyvää käteen tuloksesta huolimatta. Vastassa oli taitava ja tasainen joukkue, mutta fyysisyydessä emme olleet yhtään Ilveksen perässä, vaan pystyimme voittamaan monta kamppailua. Ilves oli pystynyt lähtemään helteiseen peliin meitä selvästi leveämmällä kokoonpanolla, mikä näkyi toki pelin edetessä. Taitavuudessa Ilves voitti meidät, seinäsyöttöpeli oli hienoa ja syötöt menivät järjestelmällisesti perille. Tässä asiassa valmennus saattanee ottaa seuraaviin treeneihin muutamia uusia harjoitteita.

Oppia tuli myös maalipaikkojen hyödyntämisen tärkeydestä. Meillä oli kenties noin 6 hyvää maalipaikkaa, joista ei onnistumisia. Kun vastassa on näin kova joukkue, ei ole varaa hukata tilaisuuksia. Tänään emme myöskään päässeet täysillä näyttämään juoksuvoimaamme pitkissä pystysyötöissä, joilla olemme saaneet hyvää tulosta. Kenttä oli Vuoreksessa melko lyhyt ja pallo päätyi nopeasti suoraan vastustajan maalivahdin käsiin.

Valmennus haluaa erityisesti tänään mainita muutamat pelaajat hyvistä suorituksistaan. Fiona pelasi tänään erittäin uurastavaa puolustusta isoilla minuuteilla ja onnistui estämään monen monta maalintekoyritystä. Rohkeaa heittäytymistä peliin! Keskikentällä Anni ja Suvi ottivat isoa roolia vastustajan hyökkäyksien kääntämisessä toiseen suuntaan. Molemmille isot kilometrit kahteen suuntaan peluusta. Täysillä pelaamista myös heiltä.

Mutta tärkein valmennuksen kommentti on vielä kertomatta. ”Mahtavaa oli nähdä, ettei kenenkään pää pudonnut, vaikka vastustaja meni johtoon ja karkuun!” Tästä saa jokainen peluri olla ylpeä, valmennuskin on!

Seuraava ottelu pelataan ensi torstaina SalPaa vastaan Salossa.