Kausi 2020
Julkaistu: 26.09.2020 00.00

Kausi 2020

Kauden viimeiset piirisarjapelit tuli pelattua tänään Piikkiössä, joten tässä vaiheessa on hyvä tehdä pieni katsaus MaPS T12 joukkueen menneeseen kauteen.

Joukkueeseemme kuuluu 15 tyttöä, joista vain 5 on maskulaista ja loput vahvistuksia naapurikunnastamme eli Nousiaisista. Valmennuksesta meiltä löytyy kovaääninen kolmikko, jotka harvoin ovat hiljaa tai huomaamattomia. Heidän tukenaan 3huoltajaa, joista kahdelle kuuluu myös rahastonhoitajan, varustevastaavan sekä buffetvastaavan pestit. Lisäksi meillä on somevastaava, joka päivittääkin hienosti joukkueemme instaa eli ottakaapa seurantaan ellei vielä ole. Sekä tietenkin viimeisenä muttei vähäisimpänä joukkueenjohtaja, joka hoitaa hallinnolliset hommat. Suuri kiitos näille kaikille toimihenkilöille :)

Sitten kauteen 2020, jonka korona yritti heti alkuun pilata. Onneksemme se ei siihen pystynyt, vaikka pakollista taukoa tuli ja paljon. Onneksi lähtökohta oli jokaisella joukkueella sama, joten samalla lähtöviivalla seistiin. Lähdimme kauteen avoimin mielin ja ilmoittauduimme piirisarjassa sarjaan T8 Ykkönen.
Piirisarjaan jaoimme tytöt kolmeen kokoonpanoon ja niitä kierrätettiin tasaisesti alkukaudesta laaditun suunnitelman mukaisesti. Kanssamme sarjassa olivat TPS, Wilpas, ÅIFK, FC Rauma, PiPS, PIF sekä KaaPo. Pelasimme sarjan aikana 24 peliä (15 voittoa, 6 häviötä ja 3 tasuria). Maalisaldon lopputuloksena +51 (Kyllä,valmennus on laskenut omaksi ilokseen). Eli kuten tulokset kertovat, niin ihan loistavaa sykkimistä ja menestystä ensimmäisellä piirisarjavuodellamme.
Kelien puolesta kesä oli mitä mainioin. Toki välillä turhan kova helle koitti viedä voimia, mutta hienosti tytöt jaksoivat. Super huoltomme toimi valmentajien oikeana kätenä ja piti tytöt viileänä kentän laidalla olevien sankojen kanssa, ja rutistivat pesusieniä tyttöjen päälle taukoamatta. Välillä toki tytöt totesivat että paita oli kuiva jo parin minuutin jälkeen, joten lisää vettä päälle ennen kentälle menoa. Onneksi vesi ei ollut kortilla.

Toki pääsimme vastapainoksi kokemaan pelaamisen ulkokentällä kaatosateessa. Siinä kohtaa kyllä matkalla Paraisille ikävöitiin Maskun hallia. Hienosti sujui tämäkin päivä, vaikka ensimmäisen pelin ensimmäisen 5min jälkeen ei ollut enää kentällä olevilla tytöillä mitään kuivaa. Tytöt olisivat kirjaimellisesti voineet olla itse siinä pelissä niitä pesusieniä. Vaihtoon tullessa tytöt jaksoivat kaikesta huolimatta hymyillä ja huollon sanoessa ”kuivaa päälle” tytöt nauroivat, että ”eihän täällä ole enää mitään kuivaa eikä vettäkään tarttis juoda pullosta ku kentällä voi avata suun ja nostaa katseen hetkeksi ylös”. Maalivahtimmekin seisoivat tuulessa ja kaatosateessa tolppien välissä uskollisesti jokainen vuorollaan, vaikka jaloissa oli valehtelematta maalialueen kokoinen vesilätäkkö ja syvyyttäkin muutama sentti.
Lisäksi osallistuimme, koronan hieman vetäydyttyä, Kaarinassa pidettyyn tyttöturnaukseen elokuussa. Sieltä saimme HOPEAA. Saldona turnauksesta tuli 6voittoa ja 1 tappio. Turnaus pelattiin helteisessä säässä, mutta se ei meitä maskulaisia haitannut. Joukkuehenki turnauksessa oli loistavaa, kannustettiin kaveria ja puhallettiin yhteen hiileen. Valmennuskin menetti äänen kahtena päivänä niin sekin kertonee jotain jännityksen tasosta peleissä.
T12 valmennus päätti koronan vetäydyttyä, että taukomme oli siinä. Harjoittelimme siis läpi kesän kaksi kertaa viikossa Taponkedolla. Sateessa sekä super helteessä. Tytöt olivat myös motivoituneita ja jaksoivat käydä todella suurella prosentilla harkoissa. Siitä hatunnosto.
Täytyy vielä mainita, että meillä tässä joukkueessa on kyllä tyttöjen joukkuehengen lisäksi toimihenkilöiden välillä ihan super hyvä henki ja huumorintajua löytyy jokaiselta. Ääntäkin löytyy (ei heti pelien jälkeen) ainakin valmennukselta ja yhdeltä huollon mieheltä. Tämä ei varmasti ole jäänyt kellekään epäselväksi, jos yhdenkin meidän pelin on käynyt katsomassa tai edes ollut 5km etäisyydellä. Tytöt saavatkin aina välillä hyviä nauruja valmennuksesta, kun menee sanat sekaisin tai pelien jälkeen on joillakin äänet hieman käheänä. Ja välillä tulee kommenttia, jos tulee oltua liian hiljaa että miksette te huuda. Ensi kaudeksi täytynee harkita sponsorointi pyyntöä Vicksiltä sen vippi.fi lisäksi ;)

Mikäli et vielä tunne joukkuetta T12 niin kipin kapin katsomaan talvisarjan alettua, millainen porukka me oikein ollaan.

Seuran uusimmat