HEI
T04-06, T15 Ykkönen

RaiFu - MaPS MaPS   3 - 5

Raisio Kerttula KHT

Raision tulostaululle lukemat 3-5! Hienoa MaPS T04-06!

Enpä tiedä taas millä sanoin voisi kuvata kopin tunnelmaa ennen viime keskiviikon RaiFu – MaPS peliä. Jotkut kikattivat holtittomasti, jotkut luettelivat paikalle saapuvia katsojia, jotkut olivat hiljaisempi kuin koskaan ennen! Ottelupalaveri saatiin pidettyä kuitenkin keskittyneesti ja edellisen TPS pelin jäljiltä usko oman joukkueen osaamiseen ja tahtotilaan oli enemmänkin kuin kunnossa.

Alkulämmöt vedettiin hyvällä ja iloisella ilmeellä, mutta alkuvihellyksen jälkeen taisi hetkellisesti jalkojen tutina siirtyä myös pääkopan puolelle. Muutamia minuutteja pallo sinkoili sinne ja tänne ja me sinkoiltiin perässä, mutta onneksi päästiin muutamalla huomautuksella jo kunnolla peliin kiinni.

Oli jo alkuunkin tiedossa, että näiden joukkueiden pelitavat olivat aika lailla erilaiset ja RaiFun vahvuus eli tehokkaat hyökkäykset olivat vaarallisia. Masku oli näihin varautunut, mutta heidän nopeiden kärkien kanssa oltiin kyllä usein vaikeuksissa!

Alkuhäsellyksen jälkeen meidän nuorisoketju (Veera ja Anni) näyttivät, miten korkea prässi tehdään täysillä ja se toi meille tärkeän avausmaalin! Siitä alkoikin sitten jo TPS pelissä tutuksi tullut maalitaisto! Molemmissa päissä käytiin ja tempo pysyi, koska luonnollisesti tässä oli kyseessä suht tunteikaskin peli näille kahdelle, toisensa jollain tasolla tuntevalle joukkueelle. Jännitystä riitti loppuun saakka, mutta MaPS löi illan päätteeksi Raision tulostaululle lukemat 3-5!

Valmennuksen nostot ja erityishetket:

• Katsojamäärä ja tunnelma!
  • Muistaakseni RaiFun toisen maalin jälkeinen päättäväisyys likkojen silmissä, josta n.60 sekunnin päästä pallo löytyi RaiFun maalin verkoista. Kun pettymyksen pystyy kääntämään tuossa ajassa tahdonvoimaksi, ollaan aikas vahvoilla tilanteessa kuin tilanteessa!
  • Vaihtopenkillä koetut asennekeskustelut ja niiden tuomat muutokset! Parasta!
  • Viides maali (sai alkaa taas hengittää ;) )

Meidän vahvuudet pelissä joukkueena:

• Pelinrakentaminen ja pallottoman liike
  • Korkea prässi keskikentän tuella
  • Puolustuksen juoksuvoima ja porrastus

Ja sitten ne nostot:

• Pelin duunintekijä Anni Vina (07)! Jäätävä määrä haastoja ja täysiä juoksuja!
  • Melissa Pajusen todella vahva ja varma puolustus! Yhtään unohtamatta hänen taidonnäytteitään haltuunotoissa ja käännöksissä!
  • Nette Markkula ja Veera Markula hyvin seuraamassa vetoja ja viimeistelemässä hyökkäykset!
  • Topparipari Olivia Oikarinen ja Johanna Eura – kovaa itseluottamusta ja hienoa työtä!
  • Kapteeniston puheet <3

Maalintekijät: Pistepörssin kärjessä keikkuva Helmiina Malka x 2, Nette Markkula, Veera Markula ja laitapakkina ja topparina pelannut Nessi Markkula.

Tämä peli toi esiin suurimmilta osin sen, mihin suuntaan ollaan toivottu kehittyvämmekin, eritoten pääkopan hallinnan kanssa. Tämän myötä pystyttiin pelaamaan omalla tasolla, omalla tavalla, myös kovaa joukkuetta vastaan! Iso käsi meidän likoille! <3 Hienoa nähdä, että saitte tekemästänne duunista palkinnon!

Kiitos taas 07-08 pelureille avusta! Fiona,Veera, Emppu, Suvi ja Anni - kovaa porukkaa!

Seuraavia treenejä ja pelejä kohtI!

//T04-06 Valmennus

Tilastot