T07-08 ja upea kausi 2020
Julkaistu: 18.10.2020 00.00

T07-08 ja upea kausi 2020

Pitkä kausi on nyt pelattu. Pelejä on kertynyt yhteensä kahta sarjaa pelaten huimat 34 (T13 Ykkönen ja Kakkonen) ja osa tytöistä on lisäksi käynyt auttamassa muita joukkueita, jotta kaikki pelit saadaan pelattua. Mutta kertaakaan ei olla pukukopissa valitettu jaksamisesta taikka kiinnostuksen puutteesta, halu pelata on ollut kova. Se kertoo, että sydämet sykkivät futikselle ja joukkueelle.

Eipä olisi viime talvena karsintapelejä rämmittäessä uskottu, että onnistumme pelaamaan itsemme 4 parhaan joukkoon. Mutta niin taakse jäi suuria seuroja, YJjoukkueita ja isoja kaupunkeja. Ja me MaPS, alle 10 000 asukkaan pienen kunnan jalkapalloseura, näytimme mitä saadaan aikaan, kun tahtoa on riittävästi.

Hetken aikaa meillä oli mahdollisuus päästä Ykkösessä SPL I-tason lopputurnaukseen, jonne kaksi parasta joukkuetta lunasti paikan Lännen alueelta, mutta ihan tähän eivät rahkeet riittäneet. Tavoitteet on silti hyvä pitää korkealla, koskaan ei saa päästää itseään liian helpolla, jottei kehitys pysähdy.

Kakkosen loppukausi oli myös hienoa seurattavaa. Selvästi usko omaa tekemiseen löytyi ja vastuunkantoa, uskallusta ja periksiantamattomuutta näkyi kentällä. Ihan mahtavaa. Yhteistyö nuorempien tyttöjen kanssa jatkuu toivottavasti tulevana kautena, kun näin hienoon vauhtiin on päästy.

Tämän joukkueen kanssa on ollut upeaa tehdä töitä. Monta vuotta on kentillä käyty ja yhdessä jännitetty, naurettu ja joskus itkettykin. Koen etuoikeudeksi saada seurata näiden nuorten tyttöjen kasvua ja olla matkassa mukana kohti aikuisuutta. Myös toimihenkilöiden ryhmä on paras mahdollinen, kiitos jokaiselle heille tästä kaudesta. Ja kiitos teille vanhemmat, jotka mahdollistatte tämän kaiken kannustamalla, kustantamalla ja kuljettamalla. Kiitos myös seuralle tuesta ja kannustuksesta, yhteistyöllä rakennetaan vielä jotain suurta.

Ensi kautena T14 ja koko kentän peli, paljon uutta opittavaa. Pian aloitetaan!

-Niina

Seuran uusimmat