MaPS:n joukkueiden toiminta tauolle
Julkaistu: 01.12.2020 00.00

MaPS:n joukkueiden toiminta tauolle

Varsinais-Suomen alueellinen koordinaatioryhmä antoi 1.12.2020 uudet suositukset maakunnan nopeasti heikentyvän koronaepidemiatilanteen vuoksi. Suositukset ovat voimassa 3.-23. joulukuuta 2020 koko maakunnan alueella. Koronaviruspandemia on Varsinais-Suomessa leviämisvaiheen uhassa.

Harrastustoiminnan rajoituksista koordinaatioryhmä suosittaa:

- Kaikki aikuisten sisätiloissa tapahtuva harrastustoiminta keskeytetään 23.12. asti.
- Aikuisten joukkueurheilun ja kontakti- ja kamppailulajien tauko jatkuu vastaavasti 23.12. asti.
- Julkiset sisäliikuntatilat suljetaan 3.-23.12. muuten kuin lasten ja nuorten harrastustoiminnan osalta (alle 20-vuotiaat).
- Muu kuin liikuntaan liittyvä lasten ja nuorten harrastustoiminta voi jatkua (alle 20-vuotiaat).
- Turvavälejä tulee pystyä tosiasiallisesti noudattamaan eli esimerkiksi pelaaminen ja kuorolaulu tulee laittaa tauolle. Etänä toteutettua harrastamista voidaan luonnollisesti jatkaa.
- Varsinais-Suomen maakuntarajoja ylittäviä urheilutapahtumia ja -kilpailuja ei tule järjestää. Suositus koskee kaikenikäisten yksilö- ja joukkuelajien liikunta- ja urheilutapahtumia sisä- ja ulkotiloissa.
- Kilpa- ja huippu-urheilun harjoittelu- ja kilpailumahdollisuudet kuitenkin turvataan sarjalisenssisopimukseen tai urheilusopimukseen perustuvalle ammattilaisurheilulle OKM:n määritelmän mukaisesti, maajoukkuetoiminnalle, Olympiakomitean tukiurheilijoille ja OKM:n apurahaurheilijoille.
- Urheilutapahtumissa ja -kilpailuissa on niiden luonteen vuoksi riksi tartunnoille ja massa-altistuksille. Kun suuri määrä urheilijoita ja yleisöä kokoontuu eri puolilta maata samaan tapahtumaan, on joukkoaltistuksen riski huomattava.
- Ulkoliikuntapaikat voidaan pitää avoinna omaehtoista liikkumista varten.
- Työryhmä suosittaa, että yksityiset toimijat ottavat käyttöönsä vastaavat toimet.
- Suositukset ovat voimassa 3.–23.12.2020.

KOSKA JALKAPALLOHARJOITUKSISSA ON KÄYTÄNNÖSSÄ MAHDOTONTA PITÄÄ TURVAVÄLEJÄ, JOUDUMME MASKUN PALLOSEURASSA VALITETTAVASTI LAITTAMAAN KAIKKIEN JOUKKUEIDEN HARJOITUKSET TAUOLLE HUOMISESTA 2.12. ALKAEN AINA JOULUUN ASTI.

Aiemmin tänään Suomen Palloliitto päätti koronaepidemian johdosta keskeyttää kilpailutoiminnan kaikissa sarjoissa paitsi naisten ja miesten Futsal-Liigoissa ja naisten ja miesten Futsal-Ykkösissä 20. joulukuuta asti. Näin ollen myös Maskun Talvisarjan kaikki joulukuulle suunnitellut pelit joudutaan siirtämään myöhempään ajankohtaan.

Tilannetta seurataan jatkuvasti ja ohjeistuksia päivitetään tilanteen ja viranomaisohjeiden niin vaatiessa.

Valmennuspäällikkö käy kaikkien ikäluokkien valmentajien kanssa läpi omatoimiseen harjoitteluun liittyvät asiat. Joukkueenjohtajat ja valmentajat infoavat pelaajia ja vanhempia joukkueharjoitusten jatkumisesta tauon jälkeen.

Tilanne on jälleen kaikin puolin ikävä ja haastava, mutta uskomme ja toivomme, että tilanne paranee jouluun mennessä ja joukkueet pääsevät jälleen viimeistään ensi vuoden alusta täysillä tositoimiin!

Pitäkää huolta itsestänne ja toisistanne ja pysykää terveinä!

MASKUN PALLOSEURA RY