MaPS T10 - Käpylän Kevätturnaus 28-29.5
Julkaistu: 14.06.2022 14.20

MaPS T10 - Käpylän Kevätturnaus 28-29.5

Maps t10 -Käpylän Kevätturnaus

Lauantaina oli jännä päivä, kun päästiin porukalla ekaa kertaa koronan jälkeen -ja itse asiassa ekaa kertaa ikinä- starttaamaan yön yli kestävälle turnausreissulle Helsinkiin Käpylän Pallon kevätturnaukseen. Bussissa tunnelma oli rennon letkeä, musiikki soi ja nauru raikasi. Pelipaikoilla oltiinkin jo hyvissä ajoin, kun samalla bussilla matkasi myös P-12 joukkue ja heidän peliurakkansa starttasi jo ’hieman’ meitä aiemmin.

Tytöt oli ilmoitettu turnauksen haastesarjaan, mutta pian kävikin ilmi, että kilpasarjaan ei ollutkaan ilmoittautunut kuin 4 joukkuetta ja turnausjärjestäjät tekivätkin tämän seurauksena erikoisen päätöksen päästää kaikki kilpasarjan joukkueet päivän vastakkain pelaamisen jälkeen haastesarjan jatkopeleihin. Tämän seurauksena haastesarjan jokaisesta lohkosta jatkoon pääsi kahden joukkueen sijaan vain 1 joukkue.

Tytöt pelasivat lauantaina tiukkoja ja vähämaalisia pelejä voittaen niistä 2. Pallo ei näissä peleissä päätynyt kertaakaan Nean selän taakse. Keskimmäisessä pelissä kävi kuitenkin niin ikävästi, että pallo karkasi pakin polvesta omiin ja tämän seurauksena koettiin koko turnauksen ainoa tappio, jonka johdosta pudottiin pois neljän parhaan joukosta ja lähdettiin loogisesti sunnuntaina taistelemaan sijoista 9-12🤷🏻

Sunnuntaina oma pää pidettiin jälleen puhtaana, napattiin 2 voittoa ja yksi tasuri ja saavutettiin 9. sija.

Tytöt nauttivat täysin rinnoin pelaamisesta ja se näkyi. Maalit olivat tiukassa, mutta pallo oli kaikissa peleissä pääosin maskulaisten hallussa. Mahdollisuudet mitaleille olisivat varmasti olleet olemassa, mikäli sarja olisi pelattu niin kuin alunperin oli sovittu.

Myös vapaa-ajalla hotellissa oli super-mukavaa ja saatiin siellä juhlittua myös yhdet yllätyssynttärit! Tämä joukkue on aivan huippujengi, kaikki ovat toistensa kavereita ja puhaltavat yhteen hiileen niin kentällä kuin sen ulkopuolella♥️

Käpylän turnaus ei tällä kertaa saa joukkueeltamme ruusuja. Erikoisen sarjajärjestelyn lisäksi kentiltä puuttui tuomareita (välillä pelejä puhalsi toisten joukkueiden toimihenkilöt), yhtään järjestäjän edustajaa ei tavattu, eikä edes kahvia ollut saatavilla. Pelit pyörivät osallistuvien joukkueiden järjestelykyvyn varassa Tapulin kentällä syrjässä muusta turnauksesta. Ei jatkoon.