FC Åland - Masku 1-1
Julkaistu: 28.05.2023 07.55

FC Åland - Masku 1-1

Alkukaudesta hyvin pisteitä napsinut Maskun Palloseura matkasi toukokuun viimeisenä viikonloppuna kauden eksoottisimmalle vieraspelimatkalle Fc Ålandin kotikivelle.

Ottelu lähtökohdat olivat epätasaiset Rangsbyn nurmikentän pinnanmuotojen ollessa yllätävänkin juoksuhautamaiset, kun kyseessä on kuitenkin demilitarisoitu vyöhyke. Ensimmäinen puoliaika alkoi melko aaltoilevasti päästä päähän siirtyen, kun 11.minuutin kohdalla Eemeli Heimola viimeisteli kliinisesti Aatu Hagelbergin oivaltavan syötön käynnistämän nopean hyökkäyksen päätteeksi. Johtoasemasta ei pitkään ehditty nauttia, kun jo seuraavalla minuutilla kotijoukkueen Michael Fonsell laukoi komeasti rangaistusalueen ulkopuolelta ohi Maskun konkarivahti Seppäsen.

Ensimmäisella puoliajalla kummallakin oli mahdollisuutensa siirtyä johtoon, mutta viimeistelyssä ei onnistuttu.

Toinen puoliaika noudatti ensimmäisen kaavaa, vihreävalkoisten ehkä hieman enemmän siirtyessä kuskin paikalle.

Maskulaisten paras tilaisuus aukeni kertaalleen jo onnistuneelle Heimolalle, kun vaihdosta kentälle tulleen Aleksanteri Taskisen sivuvapari löysi taka-alueelta Henri Hujalan, jonka jatkosta Heimola pääsi yrittämään ratkaisua vitosen viivoilta, laukauksen suuntautuessa kuitenkin yli riman ja muikkuverkkoihin.

Tästä hetki eteenpäin ja jo perinteen omaisesti Aleksi Hagelberg katseli tuomarin takataskusta kaivettua korttia, joka oikeutti aikasempaan suihkuvuoroon. Kyseenalaisen tästä tuomiosta teki noin 4 sekunnin ajan jatkunut vihreävalkoisen paidan helman venytys, jolla Åland hyökkääjä mahdollisti ylipäätään ehtimisensä ohi nuoremman Hagelbergin, erotuomari taisi kuitenkin olla ainut, joka tätä ei huomannut.

Lopun maskulaiset taistelivat urhoollisesti, eikä kotijoukkue vaarallisille tonteille päässyt. - Oikeutettu tulos, kummallakin oli tilaisuutensa maalintekoon ja piste saarelta on aina hyvä saavutus, mietiskeli maskulaisten keskialueella jälleen ansiokkaasti uurastanut Antti Nieminen.

Seuraavaksi maskulaiset pääsevät pelaamaan pari kotiottelu putkeen, ensimmäiseen vastustajaksi Taponkedolle saapuu perjantaina 2.6. Wilpas Salosta.