Maps t-10 kovatasoisen Ilves syysturnauksen voittoon!
Julkaistu: 04.10.2022 13.18

Maps t-10 kovatasoisen Ilves syysturnauksen voittoon!

T-10 joukkue matkasi viikonloppuna kauden viimeiseen turnaukseen Tampereelle. Kimppakyydit starttasivat kukonlaulun aikaan lauantaiaamuna kohti Kaupin urheilupuistoa. Mukana oli ihan kaikki pelaajat, kun myös kipsikätemme Lumi lähti mukaan penkille kannustusjoukkoihin. Aamun ensimmäiseksi vastukseksi saimme IHK:n Vantaalta . Peli oli todella tiukka ja alussa näytti, että vastustaja sitä hienoisesti hallitsi; heidän onnistuikin upottaa pallo kertaalleen Nean selän taakse ensimmäisellä puoliajalla. Valmennuksen tiukan palautteen myötä peli kasattiin toisella puoliajalla omalle tasolle ja muutamaa minuuttia ennen pilliä Nelli kajautti laukauksensa vastustajan moken pujuista tasoittaen loppulukemiksi 1-1.

Pelin jälkeen päästiin maistelemaan ’maukkaita’ broiler-pullia ja niiden voimalla lähdettiin hakemaan voittoa seuraavasta ottelusta FC-Nokiaa vastaan. Peli pyöri hienosti ja siirryttiin Fiian maalilla pikapuolin johtoon. Fiia onnistui pelin lopussa vielä toistamiseen ja Nea piti nollat.

Päivän päätteeksi pestiin vielä kp-75 maalein 4-0. Pallon tolppien väliin upottivat Fiia, Roosa, Diana ja Nelli. Itä-Hakkilan Kilpa kuitenkin vei meiltä lohkovoiton viidennellä kriteerillä (turnauksessa enemmän maaleja), kun sekä pisteet, keskinäisen ottelun pisteet, keskinäisen ottelun maaliero, keskinäisen ottelun tehdyt maalit (älkää kysykö miksi tähän keskinäiseen otteluun tarvittiin kaikki nämä 3 kriteeriä🙈) ja koko sarjan maaliero olivat tasan. Mitalipelit sunnuntaille kuitenkin varmistuivat lohkon kakkossijalla

Su-aamu alkoi taas maskulaisittain aikaisin, mutta oltiin ekassa pelissä kuitenkin alusta asti hereillä. Vastustaja I-JBK oli voittanut oman lohkonsa selkein luvuin ja aavistuksen vaikutti siltä, että Korsholmin flikat lähtivät peliin hiukan takki auki. Hallinta oli koko ajan vihreävalkoisilla, mutta maalit olivat tiukassa. Kiiran Ja Mattun johdolla puolustus kuitenkin piti ja Sara pääsi upottamaan pallon vastustajan selän taakse upeasti loppuun asti pelatusta pallosta —> finaaliin siis!!

Loppuottelussa saimme revanssin edellisen aamun tasuri-vastustajamme IHK:n kanssa. Matsi oli erittäin tiukka, eikä draamalta säästytty, kun vastustaja upotti maalin Nekun selän taakse heidän oman käsivirheensä päätteeksi heille tuomitusta vaparista. Vaihtoalueella oli havaittavissa hienoista lämpenemistä, mutta asialliseen tyyliimme päädyimme jupisemaan lähinnä itseksemme. Toisella puoliajalla Fiia kuitenkin onnistui tasoituksessa. Yksi erikoinen tilanne nähtiin vielä, kun pelin loppupuolella Nelli pääsi yksin läpi ja vastustajan pelaaja ajeli hänet rankkarialueen reunamilla törkeästi kumoon ja tästä seurauksena oli rankkarin sijaan erotuomaripallo 🤷🏻

Sitäkään ei jääty märehtimään, kun peli päättyi tasan ja voitto ratkaistiin rankkareilla. Ennen vetoja käytiin tiukka keskustelu, kuka uskaltaa ja haluaa lähteä vetämään ja ennen kaikkea kuka on VARMA, että saa pallon osumaan maalitolppien väliin. Ohi-maalin laukauksiin ei olisi nyt varaa. Nea torjui upeasti ensimmäisen vedon ja kun hän itse, Kiira ja Roosa vielä upottivat omat vetonsa kehyksiin, se oli siinä. UPEA TYÖVOITTO!

Ps. Valmennus ja jojo nappasivat turnauksesta omat pikavoittonsa; 240 euron edestä kultassakkoja. Ei oo halpaa olla hyvä 🤣