Maps T2010 Barcelona Girls Cupissa
Julkaistu: 23.06.2023 12.11

Maps T2010 Barcelona Girls Cupissa

Barcelona

Heti kesäloman alettua T2010-joukkue suuntasi kauan odotetulle turnausreissulle Barcelona Girls Cupiin, Saloun kaupunkiin Kataloniaan. Rahaa tähän oli kerätty vuoden päivät ja reissua odottivat innolla niin pelaajat kuin toimihenkilötkin. Myös reilu kymmenpäinen fanijoukko sai joukkueelta luvan lähteä mukaan.

Matkaan startattiin 8.6. ennen kukonlaulua. Pientä jännitystä aamuyöhön toi Hemmingille ilmestynyt liian pieni bussi. Onneksi olimme varanneet matkaan hiukan reilummin aikaa ja oikean bussin saavuttua paikalle ehdimme hyvissä ajoin Helsinki-Vantaalle. Osalle porukasta tämä oli ihka ensimmäinen lentokonematka, mutta jännitystä oli ilmassa myös kokeneemmilla konkareilla -eräälläkin oli puhelin hukkunut jo kolme kertaa ennen kuin päästiin hädin tuskin kohteeseen ja joukkueen Juustopää-titteli vaihtoikin tiuhaan omistajaa.

Perillä Barcelonassa oli -noh- kuumaa! Elohopea lähenteli kolmeakymppiä, kun pääsimme perille ja hyppäsimme bussiin, joka vei meidät kentältä Saloun kaupunkiin. Hotellimme oli todella positiivinen yllätys; isot uima-altaat vesiliukumäkineen, sekä todella hyvät ja monipuoliset ruoat! (Erityismaininta aamupalan jättimäisestä pumpulla varustetusta nutella-sammiosta XD)

Torstai-iltapäivä ja ilta meni uidessa ja kotiutuessa hotelliin. Unikin maistui illalla pitkän matkustuspäivän jälkeen.

Perjantaiaamu startattiin pienellä höntsäfutiksella, jonka jälkeen suunnattiin Port Aventura -huvipuistoon. Jonot olivat aikamoiset, mutta sinnikkäästi kun odotettiin, päästiin nauttimaan myös hurjista laitteista lähes koko rahan edestä. Huvipuiston jälkeen käytiin vielä pulahtamsssa meressä. Illalla oli edessä rauhoittuminen ja hyvät unet, koska seuraavana aamuna alkaisi viimein pelit!

Ensimmäisen päivän peleissä vastassa oli ensin tanskalainen Allerod FK 3. Vastustaja hallitsi hienokseltaan ja vei pisteet 2-0 voitolla. Toisena vastassa paikallinen UD Viladecans B. Tätä hallittiin mielinmäärin, mutta se maalinteko…yksi paikka vastustajalla ja 1-0 tappio. Viimeisenä vastaan asettui ranskalainen SAM merignac. Tasainen peli jossa vastustaja teki maalit. 2-0 häviö tästäkin.

Jokainen peli näistä olisi ollut helpostikin voitettavissa, mutta tänään näin. Peli kulki ihan hyvin, mutta kudit jäivät piippuun. Jonkinlaista pientä jännitystäkin taisi vaan olla ilmassa. Illalla käytiin vielä kiertelemässä kauppoja ja ostamassa tuliaisia.

Seuraavana päivänä saatiin kone viimein käyntiin ja sipulit kasattua. Otettiin sijoituspeleistä voitot: 3-0 voitto ranskalaisesta AS poissy football B:stä, sekä 2-0 voitto Allerod FK 2:sta. Lopullinen sijoituksemme oli 13.

Vaikka pelimenestys ei ehkä ollut ihan odotetun kaltainen, reissu oli aivan mahtava! Turnausjärjestelyt olivat täyttä timanttia. Voimme suositella tätä turnausta muillekin tyttöjoukkueille. Paljon se otti, mutta antoi tuhat kertaa enemmän!

Suuret kiitokset kaikille sponsoreille ja kummeille, jotka mahdollistivat tämän ikimuistoisen pelireissun!