T10 hienosti hopealle Kaarinaturnauksessa
Julkaistu: 16.08.2020 00.00

T10 hienosti hopealle Kaarinaturnauksessa

Maps T10 vietti helteisen viikonlopun futiksen merkeissä 15.-16.8. kun pelattiin KaaPon järjestämä Kaarinaturnaus. Lauantaina pelit alkoivat maskulaisittain jo kukonlaulun aikaan, kun jokseenkin aamu-unisena tunnettu joukkue (ja huolto) sai luvan avata A-kentän pelit kello 9. Vastaan asettui piirisarjastakin meille tutuksi tulleet Kisurit. Viimeiset unihiekat hierottiin silmistä pillin soidessa ja käytiin taistoon. Pallo pyöri koko pelin ajan mukavasti vastustajan päässä, eikä tolppien väliin urheasti marssinut Diana saanutkaan palloon pelin aikana montaa kosketusta. Toisessa päässä verkot sen sijaan soivat neljästi ja avausvoitto oli meidän.

Toisessa matsissa vastaan asettui myöskin piirisarjasta tuttu arkkivihollisemme KaaPo. Vääntö oli tasaista ja maalit tiukassa. Puolustus teki Wilman ja Mattun johdolla kovaa duunia. Vääntö oli tiukkaa myös hyökkäyspäässä, ja tällä kertaa pääsimme upottamaan matsin ainoan maalin KaaPon päätyyn ja plakkariin toinen voitto.

Päivän viimeiseen matsiin vastaan asettui kaukaa Vantaalta asti turnaukseen matkannut VJS. Matsi oli tiukka, maalia yritettiin runnoa kaikin tavoin. Kertaalleen saatiinkin verkot tötterölle, mutta maskulaisten harmiksi tuomari levitti kätensä hylkäämisen merkiksi. VJS rokotti neljästi ja leuka semisti rinnassa lähdettiin kotiin lepäämään. Mutta oli tässä häviössä yksi hyvä puoli: lohkon kakkonen sai nukkua melkein tunnin ykköstä pidempään!

Sunnuntaiaamuna lähdettiin pirteänä kohtaamaan meille hiukan vieraampi paikallisvastus PiPS. Kaurapuurot oli selvästi Mapskussa syöty kiltisti aamulla, sillä Piikkiön likoilla ei ollut mitään saumaa. Suvereeni 6-1 voitto meille, Nellille hattari ja iskältä 3 jäätelöä. Myös Lumi ja lauantain peleistä poissa ollut Fiia kunnostautuivat maalien teossa. Kovaa duunia hyökkäyspäässä tekivät myös Kiira ja Sofia ja keskikentän varmaa hoitelua jatkoi myös lauantaina hienosti pelannut Enni.

Seuraavana oli vuorossa Kaapon revanssi. Peli oli kuin toisinto eiliseltä, tiukkaa

vääntöä kylki kyljessä. Pari hittiäkin saatiin, kun Peppi-Lotan polvi aukesi ja Minealta meni ilmat pihalle, mutta kertokoon se pelkästään tyttöjen upeasta asenteesta ja taistelutahdosta. Paikkoja oli kymmeniä, mutta vain yksi saatiin sisään. Se kuitenkin riitti, sillä Nea piti maalilla komean nollan ja finaalipaikka oli meidän.

Jo lauantaina oltiin uumoiltu, että jos finaaliin mennään, vastus saattaa olla sama kuin lauantain viimeisessä matsissa. Ja niinhän siinä sitten kävi, että vantaalaiset asettuivat toistamiseen vastaamme. Tytöt tsemppasivat ja antoivat kaikkensa, mutta tällä kertaa pelurit isommalta kirkolta olivat piirun verran kovempia. Lumi onnistui kuitenkin tekemään jotain, missä kukaan muu ei tässä turnauksessa ollut onnistunut: upottamaan pallon VJS:n maalivahdin selän taakse. 3-1 tappioon päättyi tämä turnaus, mutta leuat saatiin mukavasti pystyyn kastelemalla ihana jojomme Essi ja saamalla hienot hopeiset mitalit kaulaamme. Joukkueen tsempparipalkinnon pokkasi läpi turnauksen hienosti pelannut Kiira.

Kaikki tytöt pelasivat loistavaa peliä ja turnausjärjestelyt sujuivat hienosti. Kiitos KaaPo! Myös Kaarinan upeat uimarannat hellivät meitä pelitauoilla ja Krossin Nesteeltä saatiin masut täyteen hyvää ruokaa.

Joukkue: Diana, Enni, Fiia, Kiira, Lumi, Matilda, Minea, Nea, Nelli, Peppi-Lotta, Sofia, Wilma

Valmennus: Ossi, Jakke, Tero

Huolto: Mona, Kari