MaPS-Legenda Marko Saloranta on Helmareiden uusi päävalmentaja
Julkaistu: 25.11.2022 16.33

MaPS-Legenda Marko Saloranta on Helmareiden uusi päävalmentaja

MaPS-Legenda Marko Saloranta on nimetty naisten A-maajoukkueen uudeksi päävalmentajaksi. Saloranta, 50, nimettiin väliaikaiseksi päävalmentajaksi jo kuluvan vuoden heinäkuussa. Tuolloin hän korvasi tehtävässä Anna Signeulin, jonka pesti päättyi menneen kesän EM-lopputurnaukseen.

Nyt Saloranta jatkaa syksyllä aloittamaansa projektia. Tuore sopimus tulee voimaan 1. tammikuuta 2023 ja on kestoltaan 2-vuotinen sisältäen option vuonna 2025 pelattavasta EM-lopputurnauksesta.

Salorannan oma pelaajaura käynnistyi aikoinaan Raision Palloseurassa. Vuonna 1993 hän siirtyi Raisiosta Maskun Palloseuraan, jossa Saloranta pelasi yhteensä 324 kilpailullista ottelua Miesten Kakkosessa ja Suomen Cupissa. Samaisessa seurassa Saloranta otti myös ensiaskeleensa valmentajatehtävissä, kunnes hänet värvättiin SC Raision naisten joukkueen päävalmentajaksi vuonna 2002.

Lue Palloliiton tiedote kokonaisuudessaan täältä: https://www.palloliitto.fi/ajankohtaista/marko-saloranta-on-helmareiden-uusi-paavalmentaja

Marko Saloranta Helmareiden Irlanti-ottelussa.Kuva: Ⓒ SPL /Juha Tamminen