Joni Mäkinen on Palloliiton Läntisen alueen vuoden seuratyöntekijä 2022!
Julkaistu: 09.02.2023 10.49

Joni Mäkinen on Palloliiton Läntisen alueen vuoden seuratyöntekijä 2022!

Suomen Palloliiton Läntinen alue palkitsi viime perjantaina Seurojen ääni -seminaarin yhteydessä Turussa menestyjiä ja seuratoimijoita jalkapallokaudelta 2022.

Maskun Palloseuran Joni Mäkinen (kuvassa vasemmalla) palkittiin vuoden seuratyöntekijänä! Onnittelut ja kiitokset Jonille arvokkaasta ja äärimmäisen tärkeästä työstä! 🙏

"Joni on toiminut Maskun Palloseurassa pelinohjaajien tutorina keväästä 2015 asti. Hän on kantanut vastuun niin pelinohjaajien kouluttamisesta kuin heidän asettelemisestaan peleihin siitä lähtien. Pelinohjaajiksi koulutetaan vuosittain kaikki seuran ko. vuonna 13 vuotta täyttävät pelaajat.

Joni on viikoittain paikalla ottelutapahtumissa sparraamassa, tukemassa ja antamassa palautetta pelinohjaajille. Aikuisen vastuuhenkilön paikallaolo on vähentänyt pelinohjaajiin kohdistuvaa ”katsojakritiikkiä” merkittävästi, ja pelinohjaajien on ollut helpompi harjoitella tuomaritoimintaa tuen ja palautteen saamisen myötä. Pelinohjaaja-tutorin tarkoituksena on olla kentän laidalta mahdollisesti tulevan kritiikin vastaanottajana, jotta pelinohjaajat voivat keskittyä itse pelin ohjaamiseen.

Maskun Palloseurassa on luotu kiusaamisen ennaltaehkäisyn ja varhaisen puuttumisen malli, jossa Joni myös toimii yhteyshenkilönä. Häneen voi siis olla matalalla kynnyksellä yhteydessä kaikissa kiusaamiseen liittyvissä asioissa. Lisäksi Joni on ollut Maskun Palloseuran johtokunnan jäsen vuodesta 2016 lähtien.

Joni on siis todellinen seura-aktiivi, joka tekee pyyteettömästi vapaa-ajallaan työtä seuran toiminnan kehittämiseksi. Pelinohjaajat ovat tärkeä osa pelitoimintaa. He mahdollistavat nuorimpien ikäluokkien pelitapahtumien toteutumisen, ja pelinohjaajina toimivat nuoret pelaajat saavat uuden näkökulman peliin sekä mahdollisuuden luoda uraa myös tuomaroinnin parissa."

(kuva: Palloliitto)